Verkeerde adres, juiste woning

27 juli 2010 - juli 2010 – Het Wijksteunpunt Wonen gaat op verzoek van huurders op huisbezoek. Op een huisbezoek wordt de maximale huur berekend en achterstallig onderhoud opgenomen om bij de verhuurder aan te kaarten. De huisbezoeken gaan op afspraak. En heel soms maken ook wij fouten:

Onze medewerkster belde vol gebruikelijk enthousiasme aan bij een familie met een wel erg Nederlandse naam. Desondanks verliep de communicatie wat moeizaam omdat de bewoners het nederlands niet als vloeiende taal beheersen. Toen de medewerkster de reden voor haar bezoek had duidelijk gemaakt, zwaaide de deur open en werd zij binnengenodigd: “Kom binnen want er zijn heel wat klachten” of eigenlijk: “ik – probleem – woning “. Onderwijl werd ons kantoor gebeld door een teleurgestelde huurder omdat we niet op de huisbezoek-afspraak waren verschenen. We vroegen ons af waar onze medewerkster was gebleven en ondertussen nam een collega het dat stokje over en ging alsnog op huisbezoek. U snapt hem al, genoemde medewerkster stond voor de verkeerde deur. Hoewel, verkeerde adres? We constateerden een woning met ernstige gebreken zoals een zeer scheve vloer, een wrakkige wand van het toilet, diverse lekkages etc. Sinds de jaren ’70 leek er niets meer gebeurd. Onze fout leidde dus tot het kunnen helpen van een huurder die wellicht anders geen oplossing voor de klachten in zijn woning had gevonden.

Artikel delen:

!WOON