Bewoner zakt door vloer van nieuwe huurwoning

28 april 2022

De nieuwe bewoners in de Van Speijkstraat in Amsterdam West waren fortuinlijk en onfortuinlijk tegelijkertijd. Dolblij waren ze met de lichte woning met ruime tuin die zij voor onbepaalde tijd konden huren. Maar al snel bleek deze woning meerdere gebreken te hebben. Zo zakte Diederik tijdens het opknappen door de ondervloer in de woonkamer, veroorzaakten scheuren in de granito badkamervloer lekkage met zwam in de kelder en zorgde vocht voor schimmel op enkele binnenmuren.

Gebreken zelf oplossen

Aanvankelijk dachten zij er zelf te schouders onder te moeten zetten en ook voor de kosten op te draaien.

“Eerst dachten we natuurlijk, we gaan het zelf oplossen en zelf betalen. We waren natuurlijk allang blij dat we überhaupt een woning hadden.”

Gelukkig kwam er een !WOON medewerker op hun pad waarmee ze op het schoolplein hadden staan praten. Hij constateerde bij hen thuis dat het om serieuze gebreken ging en maakte er werk van. Hij nam contact op met de woningcorporatie en meldde het bij de huurcommissie. Inmiddels een jaar later is er al één en ander ten goede veranderd. Maar of alles naar tevredenheid is opgelost? En hoe? Bekijk het snel in het video-interview met de bewoner.

Dit is de Youtube link: https://youtu.be/ANmivb7r6aY

Contact

Ook hulp nodig bij het officieel vaststellen of oplossen van gebreken aan uw woning? Kijk op onze site voor informatie of neem contact met ons op.

Onderhoud en gebreken

 

Artikel delen:

!WOON

Mobiele versie afsluiten