Steeds meer mensen nemen de regie in eigen handen door zelf dingen te organiseren. Denk aan een groep die een energiecoöperatie opzet voor duurzame energievoorziening. De initiatieven ontstaan bottom-up en vanuit de lokale behoefte en situatie. Veel bewoners willen ook zeggenschap over de woning en directe leefomgeving. In Amsterdam toont 17 procent van de bewoners van sociale huurwoningen interesse in vormen van zelfbeheer en zelforganisatie. Ook wil een groeiende groep Amsterdammers zichzelf organiseren op basis van een gezamenlijke visie op wonen. Zij willen in collectief verband een (nieuwbouw) wooncomplex realiseren. Wooncoöperaties kunnen een uitkomst bieden. In een wooncoöperatie zijn de bewoners actief betrokken in plaats van klant en consument.
In dit hoofdstuk lees je meer over de achtergronden, de vormen en de praktische keuzes.
Zie het menu (links op een desktop of tablet, linksboven op mobiel) of lees verder via de link hieronder.
Het is de manier om meer betaalbare woningen te realiseren die voldoen aan de wensen van bewoners zelf.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Telefoon 020 5230 130 ma t/m vr van 9.00 tot 17.30 of mail via ons vragenformulier
!WOON helpt met alle vragen over huren en wonen. We hebben spreekuren in Amsterdam, Amstelveen, Aalsmeer, Diemen en Haarlem. In Zaanstad hebben we een meldpunt Problemen met verhuurders. We helpen per mail, telefoon, op afspraak en op spreekuren. We hebben ook speciale spreekuren om mensen te helpen met zoeken op woningnet. Kijk hieronder wat in uw buurt van toepassing is of bel naar 020 5230 130.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Contact en spreekuren