Goede afspraken met verhuurder voorkomt problemen

08 juli 2009

In een woning aan de Esmoreitstraat is enige tijd geleden in de keuken asbest geconstateerd. Ook was het keukenblok sterk verouderd.

Na overleg met de verhuurder, is een aannemer gekomen om het keukenblok te vervangen, de asbest te verwijderen en de muren opnieuw te stuken.

Tijdens het verwijderen van het keukenblok en het stuken van de muur, heeft een van de werknemers van het aannemersbedrijf de huurder verteld dat ook de wandtegels in slechte staat verkeren en vervangen moeten worden. De wandtegels zijn vervolgens verwijderd door de huurder.

Nadat de werkzaamheden afgerond waren, is er niemand gekomen om de nieuwe wandtegels te plaatsen. De huurder heeft vervolgens contact opgenomen met de verhuurder, die hem mededeelde dat er geen sprake was van slechte wandtegels. Bovendien heeft de verhuurder nooit opdracht aan het aannemersbedrijf gegeven om de wandtegels te (laten) verwijderen en nieuwe terug te plaatsen. De huurder kreeg te horen dat hij de muur zelf moet betegelen.

De huurder heeft vervolgens contact opgenomen met het Wijksteunpunt Wonen. Helaas kon het Wijksteunpunt Wonen in dit stadium weinig meer voor de gedupeerde huurder betekenen, nu de mondelinge mededeling van de werknemer niet schriftelijk is vastgelegd en daardoor niet te bewijzen is. Bovendien zijn de wandtegels zonder overleg met de verhuurder verwijderd, om nog maar te zwijgen over goedkeuring.

Indien in uw woning ook gewerkt wordt of gewerkt gaat worden, kunt u uit dit verhaal opmaken dat het voor u zeer belangrijk is om afspraken met de verhuurder duidelijk en liefst schriftelijk vast te leggen. Op die manier voorkomt u gevallen zoals hier beschreven.

Wilt u hierbij hulp van het Wijksteunpunt Wonen of heeft u andere vragen met betrekking tot huren en wonen? Neemt u dan contact met ons op. Onze kantoorgegevens en spreekuurtijden vindt u links van deze pagina.

Artikel delen:

!WOON

Mobiele versie afsluiten