Onderhoudsprocedure werkt! Een waar gebeurd verhaal

21 november 2007

Een bewoner van Westerpark had veel onderhoudsklachten in haar woning. Het ventilatiekanaal in de douche werkte niet goed, er zaten scheuren, schimmel- en vochtplekken op de muren, een stopcontact in de keuken was defect en in de keukenkastjes bevonden zich gaten waar de muizen doorheen kwamen. Jarenlang kampte de bewoner met deze klachten.

Op een dag schakelde ze het huurteam van Wijksteunpunt Wonen in. Het huurteam kwam langs, maakte een overzicht van de klachten en stuurde het overzicht naar de verhuurder met het verzoek de klachten binnen zes weken te verhelpen.

De bewoner kreeg niet lang daarna een telefoontje van de verhuurder. Of hij langs kon komen om de klachten te checken. De bewoner had behoefte aan wat extra support en vroeg een medewerker van huurteam Westerpark of hij ook aanwezig wilde zijn. Dat was geen probleem. De verhuurder kwam, bekeek de klachten en schreef alles op. De bewoner had al vaker telefonisch onderhoudsklachten gemeld. Nooit eerder werd er actie ondernomen. Nu beloofde de verhuurder er werk van te maken. En niet lang daarna waren de buitenmuren tegen vocht behandeld, de binnenmuren gesausd en was het ventilatiekanaal gerepareerd. De verhuurder plaatste ook een nieuw keukenblok in de keuken.

Artikel delen:

!WOON