Stadsdeel grijpt in bij ernstige gebreken.

07 oktober 2013

Het kan zijn dat u te stellen hebt met achterstallig onderhoud in uw woning. Voor sommige zaken dient u zelf zorg te dragen, maar veel (bouwkundige) gebreken zijn de verantwoordelijkheid van uw verhuurder. Een huurder uit de Baarsjes had last van scherfvorming aan de onderkant van het balkon van de bovenburen, het beton dreigde los te laten en op het balkon van deze huurder te vallen. In samenwerking met WSWonen werd deze klacht bij de verhuurder gemeld, maar deze gaf helaas geen reactie. Normaal gesproken zou de huurder een onderhoudsprocedure kunnen  starten bij de Huurcommissie. Als de klachten ernstig zijn wordt de huur verlaagd om de verhuurder er toe te bewegen om de boel op te knappen. In dit geval was echter sprake van een gevaarlijke situatie (vallende betonscherven) en moest snel gehandeld worden. WSWonen heeft de situatie gemeld bij de afdeling Handhaving van het Stadsdeel West. Na inspectie werd besloten de verhuurder nogmaals te verzoeken het balkon te repareren, deed hij dit niet dan volgde een boete à € 2000. Ditmaal reageerde de verhuurder wel en is het balkon inmiddels gerepareerd. Neem contact met ons op als u achterstallig onderhoud in uw woning wilt aanpakken, wij helpen u graag verder.

 

Artikel delen:

!WOON