Uit de praktijk van het WSWonen Nieuw-West

28 september 2016 - Huurder woonde al twee jaar in een woning die gesloopt zou gaan worden. Toen bekend werd dat de sloop voorlopig voor tien jaar wordt uitgesteld, besloot deze huurder de woning te gaan opknappen om er met zijn partner te gaan wonen. Vanwege de slechte staat waarin de woning verkeerde vroeg hij zich af of de huurprijs niet te hoog is. Om dit te onderzoeken benaderde hij het Wijksteunpunt Wonen Nieuw-West. Een medewerker bezocht de woning om een puntentelling te maken en zo de maximale huur te bepalen.

Bij dat bezoek vielen hem een aantal zaken in de woning op. Waarschijnlijk door de vorige huurder aangebracht, alsmede enkele gebreken ontstaan na jarenlang gebruik. Zo waren de onderkant van de bad- en slaapkamerdeur ingekort, was er een brandgevaarlijk systeemplafond in de badkamer en keuken, kapotte ventilatieroosters en raamuitzetter en een kapotte deurstijl. Bovendien had deze huurder van 1 meter 90 een kindermaat toiletpot.

Deze zaken werden aan verhuurder Ymere West gemeld met het verzoek deze zaken te verhelpen. Na enige tijd werd de huurder gebeld om te informeren of Ymere op de melding heeft gereageerd. Huurder meldde dolblij dat alles was gerepareerd of vervangen, inclusief de toilet. De gevraagde huur was overigens niet te hoog.

 

Artikel delen:

!WOON