Hoge waterrekening blijkt vergissing

17 juli 2019

Een zestigjarige huurster kwam op ons spreekuur met een nabetaling op haar waterrekening van € 1200 plus een nieuw termijnbedrag van € 400 per kwartaal. Dit is voor een alleenstaande een wel heel hoog bedrag. Reden om op onderzoek uit te gaan en de huurster thuis te bezoeken. Wij vermoedden namelijk een lekkage. De reden van de hoge waterrekening bleek echter een heel andere. Toen onze medewerker naar de watermeter vroeg om de standen te controleren, opende mevrouw de deur van de meterkast. Daar bevond zich echter geen watermeter. De watermeter zat op een andere plek, namelijk onder de CV-ketel. Mevrouw slaakte een forse kreet. Ze zag haar vergissing: ze had de standen van de elektriciteitsmeter doorgegeven in plaats van de watermeter.

Zij zocht direct contact met Waternet en stuurde via Whatsapp een foto van de watermeter door. Mogelijk krijgt mevrouw nu geld terug van voorgaande jaren.

Jaarlijks komen er mensen op het spreekuur van !WOON met dergelijke hoge waterrekeningen en dezelfde fout. Zij verwarren de elektriciteitsmeter met de watermeter. Dus let goed op welke stand u doorgeeft. Bij twijfel over de hoogte van de rekening mag u altijd naar een !WOON spreekuur komen.

Artikel delen:

!WOON