Klachtenprocedure en gedragsregels
De medewerkers en vrijwilligers van !WOON spannen zich in om iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen en/of te woord te staan. Als je toch een klacht hebt over de manier waarop je bent geholpen of benaderd, kan je een klacht indienen volgens onze Klachtenprocedure.
In onze Gedragscode voor medewerkers staat beschreven wat je van medewerkers mag verwachten als u contact met ons heeft en om advies of ondersteuning vraagt.
Daarnaast lees je in de Gedragsregels voor bezoekers wat wij van jou verwachten als jij gebruik maakt van onze diensten.
Hieronder een korte samenvatting van de regels die wij voor onszelf en voor klanten hanteren.
Wat mag jij van ons verwachten?
- Respect en begrip voor jouw situatie.
- Discrimineert niet en laat zich niet leiden door vooroordelen of willekeur.
- Denkt professioneel mee over jouw probleem. Verwijst zo nodig door, wanneer wij niet kunnen helpen.
- Gaat discreet om met informatie die wordt verstrekt.
Wanneer jij meent dat een medewerker of vrijwilliger zich niet aan deze gedragscode houdt, dan kan jij een (schriftelijke) klacht indienen conform bovengenoemde Klachtenprocedure.
Wat verwachten wij van jou?
- Veroorzaak geen overlast voor anderen. We accepteren geen dwingend of veeleisend gedrag.
- Scheld een ander niet uit, wees niet agressief, intimideer niet, bedreig niet. Bij geweld tegen een persoon, vernieling van eigendommen of diefstal doen we altijd aangifte bij de politie.
- Jij mag anderen niet belachelijk maken of achterstellen op grond van afkomst, geloof, geslacht, geaardheid, leeftijd, gedrag, uiterlijk of kleding.
- Maak geen seksueel getinte opmerkingen of seksueel getinte gebaren. Raak elkaar niet aan.
- Ben jij onder invloed van alcohol en/of drugs en is dat merkbaar in jouw gedrag, dan kan jou de toegang worden geweigerd.
Wanneer jij je niet aan onze gedragsregels houdt, kunnen wij besluiten om het gesprek te beëindigen en jou geen verdere hulp te verlenen.
Artikel delen: