Nieuws
Een onderzoek naar de opbouw en redelijkheid van de door verhuurders in rekening gebrachte contractskosten. Deze blijken in de praktijk veel te hoog en onvoldoende onderbouwd. […]
> Lees verderSamen met het Huis van de Buurt organiseerde het Wijksteunpunt Wonen Centrum op zondagmiddag 11 juli een buurtconferentie met wandeling in de westelijke binnenstad. […]
> Lees verderDe kosten voor het opstellen van een huurcontract, moeten in redelijke verhouding staan tot de door de verhuurder geleverde inspanning. De verhuurder van het Venetiahofje in de Jordaan vroeg voor het opstellen van een huurcontract ruim 200 euro. Veel te veel oordeelde de kantonrechter onlangs. […]
> Lees verderAcht vierdejaars studenten van de Hogeschool van Amsterdam hebben onderzoek gedaan naar de wenselijkheid tot oprichting van een belangenorganisatie voor de huurders van de NV Zeedijk. […]
> Lees verderEigen Haard gaat het volgende blok in de Czaar Peterstraat opknappen, genaamd Blok N47. Het WSWonen biedt ondersteuning bij het oprichten van een bewonerscommissie. Op 22 februari was er een zeer goed bezochte bewonersavond in de Oosterkerk. Het WSWonen heeft een informatiekrantje gemaakt om de bewoners voorafgaand aan het renovatieproces goed te informeren. […]
> Lees verderStadsdeel Centrum stemt niet in met het samenvoegen van etages voor een pand aan de Amstel. Aanleiding is de zienswijze van de huurders. De eigenaar had een vergunning aangevraagd om de woningen eerst samen te voegen en daarna te splitsen. […]
> Lees verderVoor meedenken en meepraten over onderwerpen als huurbeleid en renovatie heb je veel kennis van zaken nodig. En toegang tot de juiste informatie natuurlijk. Een steuntje in de rug kunnen actieve huurders altijd gebruiken. Bewonerscommissies doen veeleisend werk. Daarom moeten ze alle informatie over volkshuisvesting, wetgeving en belangenbehartiging handig bij elkaar kunnen vinden, is de […]
> Lees verderOp zaterdag 5 september vond op het Wittenburgerplein achter de Oosterkerk de Dag van de Buurt plaats. Deze dag was georganiseerd door het Huis van de Buurt Oostelijke Binnenstad. Ook het Wijksteunpunt Wonen Centrum was van de partij. […]
> Lees verderEindelijk is er een handleiding voor hoe woningcorporaties met hun klanten moeten communiceren. Momenteel hebben huurders bij klachten een weinig goede positie. Om klanten een stem te geven, heeft de sev het boekje Klare zaken gemaakt. Wat wil de huurder allemaal weten? Een woningplattegrond, de woz-waarde, puntentelling, huidige huurprijs en streefhuur, opbouw servicekosten en dienstenpakket, […]
> Lees verderOnlangs kwam de nieuwe, vereenvoudigde versie van de Leidraad Participatie uit. Het is de bedoeling dat woningcorporaties, bewonerscommissies en stadsdelen de leidraad gebruiken bij wijkvernieuwing en complexgewijze aanpak. […]
> Lees verder