Nieuws

Tevreden bewoners in Haarlem

04 april 2019

!WOON draait inmiddels meer dan een jaar spreekuur in de Transvaal- en Frans Halsbuurt in Haarlem. In 2018 konden we 84 bewoners bijstaan met problemen als gebrekkig onderhoud en te hoge huur. Maar liefst 94% van deze zaken is inmiddels met succes afgerond. De gemiddelde huurverlaging voor deze bewoners is € 190 per maand en […]

> Lees verder

MyCastle is air castle – Camelot has to pay tenants

03 april 2019

Charging tenants money to access the “MyCastle” website is not allowed. Landlord Camelot has to refund € 202,50 to everyone who was charged at the start of their rental contract. Tenants should also be refunded the € 100 they were charged for cleaning costs. This is the outcome of an Amsterdam court verdict. This district […]

> Lees verder

MyCastle is luchtkasteel – huurders krijgen geld van Camelot

03 april 2019

Het vragen van geld voor toegang tot de website ‘MyCastle’ is niet toegestaan. Verhuurder Camelot moet € 202,50 terugstorten aan huurders die het bedrag betaalden toen ze een huurcontract afsloten. Ook krijgen ze € 100 schoonmaakkosten terug.  Dat is het gevolg van een uitspraak van de kantonrechter in Amsterdam. Het oordeel is gefundeerd op arresten […]

> Lees verder

Sociaal Huurakkoord, huurbevriezing en huurverlaging

02 april 2019

Afgelopen week ontstond veel commotie over de (on)mogelijkheden van huurbevriezing en –verlaging. Gelukkig geldt in Amsterdam al sinds 2016 een woonlastenakkoord. Dankzij deze afspraken tussen huurdersorganisaties, gemeente en woningcorporaties is hier al menig huur verlaagd of bevroren. Hoe zit het precies? In december sloten Aedes en de Woonbond een sociaal huurakkoord. Dit […]

> Lees verder

Camelot moet fors bedrag servicekosten terugbetalen

28 maart 2019

Achtenzestig huurders in de Rijswijkstraat in Amsterdam krijgen elk gemiddeld €48 per maand terug van hun verhuurder Camelot. Dat is het gevolg van uitspraken van de Huurcommissie in procedures over de servicekosten van 2016. Ruim €500 terug over een heel jaar is een mooi resultaat voor de veelal jonge huurders. Zij zijn dan ook blij […]

> Lees verder

Huurders Netwerk Amsterdam zoekt bestuursleden

21 maart 2019

Het Huurders Netwerk Amsterdam (HNA) is een nieuwe overkoepelende organisatie  voor Amsterdamse huurders.  Een stichting helpt het netwerk goed te laten functioneren en haar doelstellingen en werkplan te realiseren. Voor deze stichting zoekt HNA meewerkende bestuursleden die drie tot vier dagdelen per week beschikbaar te zijn. Daar staat een gepaste vergoeding tegenover. De wervingscommissie zoekt […]

> Lees verder

Discussie nieuw systeem verdeling woonruimte

19 maart 2019

De gemeentes en woningcorporaties in de regio Amsterdam denken na over een nieuw systeem om woonruimte te verdelen. Op woensdag 20 maart en 10 april organiseert de gemeente discussieavonden in het A-Lab: Overhoeksplein 2 in Noord, pal tegenover het Centraal Station. De gemeente hoort graag wat Amsterdammers vinden. Een enquête over het onderwerp is ingevuld […]

> Lees verder

Testgebruikers positief over energiedisplay

18 maart 2019

Inwoners van Amsterdam konden zich tot 1 juni 2019 aanmelden voor een proef. Gedurende een jaar kunnen zij gratis een energiedisplay uitproberen. Dit handige apparaatje haalt als het ware de slimme energiemeter uit de kast. Op een klein scherm kunnen gebruikers live hun energiegebruik volgen. De reacties zijn enthousiast. Reacties van enkele testgebruikers van de […]

> Lees verder

Wat doen bij stormschade in een VvE?

15 maart 2019

Steeds vaker krijgen we te maken met extreem weer en harde wind. Wat kunt u doen als door het weer schade ontstaat aan het pand? Is de VvE hier tegen verzekerd? En hoe te handelen als er schade is? […]

> Lees verder
Millionaire Makelaar interview

De praktijken van huisjesmelker Millionaire Makelaar

14 maart 2019

Op 6 maart jl. zond SBS6 de 3e aflevering van het programma Foute Boel uit. Daarin komen  (vanaf 16:00) de praktijken van huisjesmelker Naveen Garg en zijn bedrijf Millionaire Makelaar aan bod. —- ENGLISH BELOW —- De heer Garg is een bekende bij ons Meldpunt ongewenst verhuurgedrag. We hielpen de […]

> Lees verder

!WOON